Frost, kallt å GEGGA!

Fick ett ryck på promenaden, tänkte att ja skulle släppa min vilde lös så han fick springa av sig lite. Släppte han på det vanliga stället å ja min klant trode det va fröset i alla vatten/gegga pölar men sicken tabbe ja gick på. Så klart drog ju badboll till den första bästa ispöl han kunde hitta å titta på mig å så hoppa han på isen så den gick sönder, *plums* så va han i geggan *suck* Jaha tänkte ja, lika bra att han får springa av sig å sen ta å ducha han när ja kommer in. Fortsätter min "promenad" med en geggig badboll å tänker på helt andra saker. Vips så sitter ja på rumpan å mummlar å badboll står å kollar på en grävmaskin som lägger ut sand. Tänker "kunde dom inte sanda här OXÅ?" Försöker resa mig upp med mindre lycka, kryper på asfalten som är glashal tills ja når de nysandade området. Lyckas resa mig. Undra va han i grävmaskinen tänkte?

När vi väl är hemma så tar ja in den lortiga badbollen in i duchen med mindre framgång. Det finns nog inget mer i världen som han hatar än att bli duchad. Men får in honom å tar av han haslband å koppel, börjar leta efter schampo till honom men kommer på att det e ju slut *suck* så det får bli att bara blöta ner å hoppas att denna gegga är stinkfri. Han har en förkärlek till stinkande gegga. Men att blöta ner han gick relativt smärtfritt å kom ut en halvblöt hund. Så klart glömde ja kameran hemma så ja tog nogra foton på honom efter han blev nerblötad (roligt ord) å står å äter lunch.


Bilderna:











Visst är han otroligt söt när han äter???


Som vanligt hade ja maraton till postlådan å va spänd ända ut till mina kluva hårtoppar, nervigt lyfter ja på locket å är berädd på att det ska ligga ett paket till mig där i. Men som i går å dom andra TVÅ veckorna va de inget paket till mig där i *suck* De va bara RÄKNINGAR! JA VILL HA MITT PAKET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0