Va har vi gjort ida?

Psykolog, läkare som är psykolger. Ja va hos en sån i dag. En trevlig äldre dam som inte kunde svenska ordentligt, trassla ihop namnen på medicinerna å de som gjorde mig mest arg va nog att hon inte hitta mina papper. Ja trode att allt skrevs in på datorerna men så fel ja hade. Ja har vart nu stamkund hos dom i 4 år, har aldrigt vart med om att mina papper är borta. Men hon talar om för mig att ja ska ringa till försäkringskassan å säga att papprena ska komma in. Så nu har ja ringt till försäkringskassan å då berättar hon i telefon att ja e sjukskriven till 09 å inte 08. Så ja har ett år till. Ja som har synat alla papper men FEL papper. Min sjukskrivning går ut dec 09! TJOHOO!!!!



Va ha vi gjort mer. Jo ja har fått svar utav HCH. Dom tycker att ja ska beställa en ny sele, inte för att den är för kort utan för att det är ett annat fel. Ja min klant har mätt fel. Dom har inte gjort fel. Jag har mätt fel på ett mått som gör att selen inte stämmer riktigt. Så nu ska ja köpa en ny sele. Det blir en sele som är som denna, den är så otroligt snygg. Men ja tror ja ska ändra texten till BADBOLL i stället. Ja som har precis skickat iväg en best på ett halsband med texten BALTAZAR på. Selen å halsbandet kommer att bli lika. Samma font. Ja e så förtjust i denna font! Men ja skrev ju en fråga så ja kanske kan ändra texten till BADBOLL. Han heter ju inte badboll men kallas ju för det. IQ BADBOLL!



Vi har skrammeltränat lite i dag oxå. Vi gick en lite sträcka på ca 10 min i snabb takt. Vi mötte två minilurviga vovvar som är hur goa som hällst. Ja känner vovvarna å ja känner uppfödaren. Det är en ras som kallas laza. När vi gick förbi dom sa badboll nada. Han drog lite i kopplet då ja passera den andra vovven men han va tyst. Vi träna på att gå på gräs utan att sniffa å andra grejer å det gick otroligt bra. Vi gick på gräs, assfalt å grus. EN GÅNG stoppa ja han från att sniffa, EN GÅNG! Han gick både lös å ja höll i koppel. När han går lös går han så mycket fortare än mig, ja måste jogga för att hålla samma tempo. Han tar ut stegen så fint å han går så snyggt när han går i sitt tempo. Han älskar värkligen att gå fort. Han viftar på svansen å ja berömmer honom stort sett hela tiden å ju mer beröm han får ju mer viftar han på svansen. Ska bli så skoj att dra igång å träna med mera vikter sen så han slipper slå i sina bakben i pinnen. Nu ska ja på jakt efter ett däck. Troligtvis så fixar gubben så de e bara att haka i en GBG krok i däcket. Han är så smart min gubbe.... Ska till feltema på freda å köpa kätting till honom så han får riktig keja bakom sig så han slipper ha en massa halsband av kedja. Så han får tyngd.



Hade med mig badboll till gubbens jobb, han är inte så säker på att åka bil än men han blir bara bättre å bättre. Han darrar inte längre när ja stannar å han kan tugga ben när vi åker nu. Att lämna han i bilen är ju inte världens bästa enligt han men det går. Han piper å gnäller, men det är när vi står eller är nära bilen. Lämnar vi han så han är helt själv så är han tyst. HAn är så duktig, men i dag va han inte det. Han pep i bilen när ja åkte till gubbens jobb å pep å tjöt i bilen, vägra lyda va ja sa. Han är så busig, men han är ju inte så gammal. Han pep en massa på vägen hem men ja tror att han hade tråkigt. Så när vi kom hem åkte WP selen på med en gång. Körde i ca 10 min (läs åvan) å nu ligger han å sover. Han sover fast det är 4 vilda kattungar som gör livet surt för han. Så det är nog lite jobbigt att dra på det där i selen...

Han ser inte så glad ut va:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0