Årets första träning.

Årets första träning är nu avklarad. I 7 minus ute å kolsvart har vi tränat. Fritt från störiga hundar å jobbiga bilar, nyfikna människor som frågar å hånar... Ne så är det inte alls. Utan mäst brukar de kolla lite längre på oss men ingen som frågar eller säger nått.

Men eftersom vi har haft jul lov å skippa träningen runt nyår då de smällde lite mycket ute å ja ville inte att han skulle bli skrämd av raketerna för man vet ju ALDRIG vart de skjuts. Men nu har vi tränat.

DÅ det värkar som att 4,4kg kedja inte ger tillräkligt med motstond för badboll då vi går så hänka ja på den andra kedjan i dag. Så det blev 8,8kg. Hann va lite snopen då det va tyngre å att han va tvungen att ta i lite mer men han trava på gott. Han jobba riktigt fint å fick igång flåset fortare vilket ja ser som ett gott täcken på att han får jobba. Vi körde mycket backar. Visseligen inga stora backar för bilfan är fortfarande trasig, men små backar. Nu är ja inte ute efter att bygga muskler utan mer få upp kondisen på honom.

Det värsta med att ha en hund som älskar att jobba fysiskt som badboll gör är att man själv får kondis. det e ju farligt att ha bra kondis ju, man ka nju gå ner i vikt å bli smal. Snart börjar ja la äta nyttit å fimpar min sista cigg, huga vilken hemsk tanke. Med det ja menar med att ja oxå får kondis är att ja orka jogga en strecka som motsvarar 5 lyktstolpar! Hallå, ja orkar knappt ta på mig skorna ju. Å så klart har vi inte det vanliga sega, slöa takten när vi går utan det är snabbt tackt å gå till vårdcentralen tar nu bara tre minuter som innan tog 6 minuter. Kan ni tänka er, tjocka ja rör på fläsket *lol* Att springa upp å ner för dessa små backar tar på en nått jävelusikt å ja som har en kass fotled som ja måste linda varje morgon å så har ja sne höft å det ger resultat av att ja går snett å de leder till smärta men i dag så tvinga jag mig själv att ta ut stegen mer på höger ben så ja hade inte lika ont men ändå kände ja av smärtan. Det gör mäst ont då ja tar steget med höger men det va bara att bita ihop för det är ju för badbolls skull ja gör detta.

Så vad blev resultaten då?

Jo en "promenad" som blev 1,3km då är ju backarna inräknade.
Ja gick ibland med honom upp å ner å då jogga ja lite upp så han va tvungen att galopera upp å så sakta ner så han inte trillar eller trampar snett.  Å när vi hade gått upp å ner några gånger gick ja själv upp å så sa ja puch så han fick själv bestä,mma om han ville springa upp å de gjorde han ju å när han närmade sig mig sakta han ner vilket ja inte vill så ja gjorde om det å när han närma sig mig börja ja backa å hejja på han med puch puch med glad ton så han skulle ända fram, han stannar ca 1 meter framför mig å det vill ja inte. Å detta gjorde ja i den stora backen, den är ju inte jättestor å kan vara ca 10 meter lång men den är ganska så brant å det är jobbigt att springa upp för den 6-7 gånger *mig veta* så visst tar det på en. När han visar att han e trött vilket märks på tempot så slutar vi å så knallar vi hemmåt. Så klart glömde ja starta klockan på stegräknaren men hur länge vi träna vet ja inte men ja tror de va runt en halvtimme. Vi hade mera vikter, 8,8kg, å så korta ja ner repet en hel del så det va inte så långt. Han reagera bara då vi mötte på något nytt, alltså han kolla bakåt när kedjan åkte mot en brunn eller galleravlopp (dagvattenbrunn eller va de heter).

När vi väl är hemma så tar ja av han koppel, täcke, kedjerna å selen å så får han hopp å lek. Då rusar han runt som en tornado i 220km/h å bara flänger. det ser så kul ut när han gör det. Anledningen till att ja gör det är för att han ska få sträcka ut benen å springa av den där lyckan av att vara duktig som annars blir ett glädjefnatt inne å det är inte så lyckat. HAn brukar oftast kissa oxå efter å de tycker ja e bra. Han kissar för å efter i dag å inte under träningen. Hoppas nu att han har lärt sig men han är ju ung än så länge.

Kommentarer
Postat av: Milla

Nu har jag länkat till din blogg på min blogg. Snygg blogg, önskar jag kunde förstå mig på blogg.se's designsätt ;P

2009-01-04 @ 01:40:15
URL: http://doggyblog.blogg.se/
Postat av: Milla

Nu har jag länkat till din blogg på min blogg. Snygg blogg, önskar jag kunde förstå mig på blogg.se's designsätt ;P

2009-01-04 @ 01:40:19
URL: http://doggyblog.blogg.se/
Postat av: Milla

Ursäkta spammen, inte mitt fel. Honest ^^

2009-01-04 @ 01:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0