Starta en lokagrupp i skaraborg?



Detta här med wp är en ny sport som har kommit till oss i Sverige. År 2002 så startades SWBA (Swedish Working Bulldog Association). I dagsläge finns det många medlemmar å då är ja inräknad, ja blev medlem i december *stolt* Hur många medlemmar vi är nu vet ja inte men vi är många. Wp finns i många länder där av att man kan tävla även utomlands som många andra hundsporter. Men ändå är det lite anolunda om man ska gämföra andra hundsporter, man får inte tävla om hunden är yngre än 12 månader å mellan 12 mån till 18 månader får man inte tävla officiellt. Utan det är mer som träningstävling. Hunden får inte dra mer än 15 gånger, å ja tycker det är superbra men lite synd då badboll inte hinner bli 18 innan detta årets sesong är slut. Så mitt mål under 2009 är att vara med på så många tävlingar som möjligt å resan bärjar efter den 23 mars, då har badboll blivit 1 år. Det finns många klubbar under SWBA å dessa är:
  • SWB Arvika
  • SWB Enköping
  • SWB Göteborg
  • SWB Halmstad
  • SWB Jönköping
  • SWB Karlskrona
  • SWB Lund
  • SWB Norrköping
  • SWB Stockholm
  • SWB Örebro
Det är otroligt roligt att det finns så många klubbar men det är tråkigt för mig. Det finns ingen klubb som är nära nog för mig att träna. SÅ ja har startat några olika trådar på SWBA´s forum å frågat om det finns något på gång. Men ännu finns det inget men ja har hört att det ska bildas en i Töreboda å det är ändå för långt bort för mig ändå. Å gissa va ja har gjort nu i natt?
Jag har PM´at en kille som är medlem på forumet som hjälper till å starta upp lokalgrupper. Kan ni tänka er? Å inte nog med det så har ja skrivit en ny tråd som ja fråga hur många det är som är intresserade av att vara med och starta en grupp. Är det inte helt otroligt av lilla mig? Jag tycker jag e helt otrolig som vågar ge mig ut på så otroligt djupt vatten.

Nu är det bara vissa grejjer som ska lösas:

  • Plats
  • Medlemmar
  • Vagn
  • NÅN SOM KAN!
  • Andra redskap som vikter, kedjer, däck å selar
Hur många av er tror att ja lyckas med detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0